Моніторинг - 2013

ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

з проведення моніторингу якості загальної середньої освіти за результатами навчання учнів у початковій та основній школі

 

Моніторинг якості загальної середньої освіти проводиться серед усіх учнів 5 та 10 класів загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів і форм власності (далі – моніторинг) з метою оцінювання стану системи освіти та отримання об’єктивної інформації про її якість за результатами навчання учнів у початковій та основній школі.

Структура, обсяг та інші параметри контрольних робіт визначено на основі вимог до загальноосвітньої підготовки учнів відповідно до чинних навчальних програм для початкової і основної школи з урахуванням відповідного для цього часу – 45 хвилин.

 

Проведення моніторингу

Моніторинг проводиться згідно з графіком, наведеним у додатку 1, за збірниками завдань для проведення моніторингу якості загальної середньої освіти за результатами навчання учнів у початковій та основній школі (далі – збірники завдань), що видані ТОВ «Центр навчально-методичної літератури» у 2013 році і на сторінці 1 мають захисну марку (голографічний елемент).

Звертаємо увагу на те, що до проведення моніторингу з російської мови для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання долучаються лише ті учні 5 класів, які вивчали цей предмет у початковій школі.

З метою організованого проведення моніторингу адміністрації загальноосвітніх навчальних закладів перебудовують навчально-виховний процес на цей день таким чином, щоб провести моніторингове дослідження з визначеного графіком навчального предмета.

Під час проведення моніторингу в навчальних кабінетах повинно знаходитись двоє вчителів: вчитель, який організовує виконання тестів моніторингу та його асистент.

За погодженням з органами управління освітою в окремих навчальних закладах під час проведення моніторингу можуть бути присутні представники Міністерства освіти і науки України, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти або Національної академії педагогічних наук України. Про їх участь органам управління освітою буде додатково повідомлено листами Інституту інноваційних технологій і змісту освіти.

Організовують виконання учнями тестів моніторингу вчителі, які викладають відповідний навчальний предмет у 5-х та/або 10-х класах. Якщо вчитель викладає у кількох класах паралелі 5-х та/або 10-х класів, то за дорученням керівника навчального закладу замість нього виконання тестів моніторингу організовує інший вчитель цього ж або іншого навчального предмета.

Асистентом може бути вчитель цього ж або іншого навчального предмета.

Перед початком кожного уроку, на якому проводитиметься моніторинг, учні повинні дати відповіді на запитання анкети, розміщеної у бланку відповідей з певного навчального предмета. Час для заповнення анкет не враховується до 45 хвилин, відведених учням для виконання тесту.

Збірники завдань з кожного навчального предмета складаються з 10 варіантів тестів, які розроблені відповідно до вимог чинних навчальних програм і відрізняються складністю, структурою та формою. Номери чотирьох із 10 запропонованих варіантів тестів, що містяться у збірниках завдань, між учнями розподіляє вчитель, який проводить моніторинг.

Електронні версії цих збірників і номери варіантів тестів для виконання учнями будуть розміщені за 2 дні до визначеного графіком терміну проведення моніторингу на веб-сайтах Міністерства освіти і науки України (www.mon.gov.ua), Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (www.iitzo.gov.ua) і Національної академії педагогічних наук України (www.naps.gov.ua).

З окремих навчальних предметів збірники завдань перекладено на російську, молдовську, польську, румунську та угорську мови. А саме:

для 5 класу: математика; Я і Україна (громадянська освіта), основи здоров’я – комбінований тест;

для 10 класу: всесвітня історія, алгебра, геометрія, біологія, географія, фізика, хімія.

Вказані перекладні збірники завдань будуть розміщені в електронному вигляді на вищезазначених сайтах.

Кожен учень виконує один з чотирьох оголошених варіантів тесту. Для учнів, які не придбали збірники завдань, тексти варіантів завдань роздруковуються адміністрацією навчального закладу із сайтів. Окремого зошита (листків) учню для виконання роботи не потрібно.

Бланки відповідей можна використовувати з офіційних збірників матеріалів або роздруковувати із вищезазначених сайтів. Не дозволяється їх ксерокопіювати, оскільки передбачена їх комп’ютерна обробка.

Учні дають відповіді на питання закритого типу безпосередньо в збірниках завдань або роздрукованих із сайтів варіантів завдань і самостійно переносять їх до бланка відповідей. Завдання розгорнутого типу виконуються на спеціально відведеному для цього місці в бланку відповідей.

Учні 5-х класів самостійно або за допомогою вчителя заповнюють бланк відповідей. Учителі, які організовують проведення моніторингу та  перевіряють тести, можуть пояснити їм, як правильно заповнювати цей бланк.

Окрім цього, умовами моніторингу передбачено заповнення анкети кожним вчителем, що викладає відповідний предмет у 10-х класах, та вчителями початкової школи, які викладали в нинішніх 5-х класах у попередні роки. Бланк анкети вчителя розміщений у збірнику інструктивно-методичних матеріалів, який буде розміщено на вищезгаданих сайтах.

Бланки відповідей, анкети учнів і вчителів заповнюють кульковими ручками з чорнилами синього, фіолетового або чорного кольорів. Не дозволяється використання олівців, фломастерів, маркерів.

Учителі організовують виконання тестів протягом 45 хвилин. У класних журналах фіксується дата проведення заходу, а в графі «Зміст уроку» робиться запис «Моніторинг якості загальної середньої освіти». Оцінки в класні журнали не виставляються, оскільки оцінювання моніторингу здійснюється за рівнями навчальних досягнень учнів. Інформація про результати моніторингу кожного учня з усіх навчальних предметів доводиться класним керівником у письмовій або електронній формі до відома його батьків або осіб, які їх замінюють (додаток 2). Кількість примірників додатку 2 відповідає кількості учнів у класі. Ця форма заповнюється класним керівником після кожного етапу дослідження для кожного учня.

За бажанням батьків можна буде здійснити порівняльний аналіз навчальних досягнень учня з відповідними середніми показниками по Україні з метою вдосконалення подальшої навчальної роботи школяра. Для цього необхідно після 01.03.2014 звернутися за допомогою електронної пошти на відповідну сторінку сайтів Міністерства освіти і науки України (www.mon.gov.ua), Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (www.iitzo.gov.ua), Національної академії педагогічних наук України (www.naps.gov.ua).

 

Перевірка тестів та узагальнення матеріалів моніторингу

Правильні відповіді до завдань тестів з відповідних навчальних предметів будуть розміщені на веб-сайтах Міністерства освіти і науки України (www.mon.gov.ua), Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (www.iitzo.gov.ua) і Національної академії педагогічних наук України (www.naps.gov.ua) після завершення заходу.

Кожний учень (або його батьки чи особи, які їх замінюють) матиме можливість попередньо самостійно визначити рівень своїх навчальних досягнень з кожного навчального предмета, порівнявши правильні відповіді до завдань тестів, розміщених на сайті, з особистими відповідями у збірниках завдань, які залишилися після проведення моніторингу.

Роботи учнів 5-х класів перевіряють учителі початкової школи. У загальноосвітніх навчальних закладах ІІ-ІІІ ступенів роботи учнів 5-х класів перевіряють учителі, які викладають цей навчальний предмет у 5-х класах або організовують виконання тестів.

Роботи учнів 10-х класів перевіряють учителі з відповідного предмета.

Учителі в день проведення моніторингу перевіряють виконані учнями тести та передають бланки відповідей усіх учнів зі своїми підписами разом із заповненими анкетами вчителя й учня керівнику загальноосвітнього навчального закладу, який зберігає їх до відправлення до відділу освіти і науки районних (міських) державних адміністрацій. Оцінювання робіт здійснюється за рівнями навчальних досягнень учнів відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій до кожного навчального предмета, зміст яких відображено в пояснювальних записках до кожного збірника завдань.

Керівники загальноосвітніх навчальних закладів організовують пакування матеріалів (бланки відповідей усіх учнів, їхні анкети та анкети вчителів) та разом з узагальненою статистичною звітністю (додаток 3) передають їх до 17.12.2013 до відділів освіти і науки районних (міських) державних адміністрацій.

Відділи освіти районних (міських) державних адміністрацій, не розкриваючи пакунки, які передали навчальні заклади, складають їх у коробки та до 20.12.2013 передають для подальшої обробки курєрською поштою «Нова пошта» до Відділення № 9 «Нової пошти» (Київська обл., м. Вишневе, пров.    В. Чорновола, 54-а), контактна особа отримувача та особа, що буде здійснювати розрахунок за отримання матеріалів, Зарудний О. Довідки за телефонами     067-844-38-02, 044-501-88-22.

Окрім цього, відділи освіти районних (міських) державних адміністрацій складають статистичну звітність (додаток 4) та разом із статистичною звітністю всіх загальноосвітніх навчальних закладів надсилають її до 20.12.2013 до інститутів післядипломної педагогічної освіти.

 

 

 

Завідувач кабінету                                                               О.Каличак

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Графік

проведення моніторингу якості загальної середньої освіти

за результатами навчання учнів у початковій та основній школі

 

Дата

5 клас

10 клас

12.11.2013

 

Українська мова (для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою)

Українська мова (для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою)

Українська мова (для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням іншими мовами національних меншин)

13.11.2013

Математика

Історія України

14.11.2013

 

Геометрія

19.11.2013

 

Біологія

20.11.2013

Українська мова (для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою)

Українська мова (для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою)

Українська мова (для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням іншими мовами національних меншин)

 

21.11.2013

 

Алгебра

26.11.2013

 

Фізика

27.11.2013

Російська мова (для загально-освітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою)

Російська мова (для загально-освітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою)

 

28.11.2013

 

Іноземна мова

03.12.2013

 

Хімія

04.12.2013

Я і Україна (громадянська освіта), Основи здоровя – комбінований тест

Технології

(обслуговуючи види праці)

Технології

(технічні види праці)

05.12.2013

 

Всесвітня історія

10.12.2013

 

Українська література (для за-гальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою)

Українська література (для за-гальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською та іншими мовами національних меншин)

11.12.2013

Іноземна мова

 

12.12.2013

 

Географія

 

 

 

 


 

Додаток 2

 

 

Результати моніторингу якості загальної середньої освіти

учня/учениці ___ – ___ класу

__________________________________________________________________

(назва навчального закладу)

__________________________________________________________________

(прізвище, ім'я, по-батькові учня/учениці)

 

 

Навчальний предмет

Рівень навчальних досягнень

(початковий, середній,

достатній, високий)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Создание сайтов ЕкатеринбургШаблоны сайтовПоиск товаров - справочник цен, каталог магазинов, прайс-листыБесплатные шаблоны дизайна образовательных сайтов